lauravanderwolf.reismee.nl

3,5 maand weg

Hallo daar,

Ten eerste wat gaat de tijd toch snel..3,5 maand weg alweer. Het gaat hier nog steeds goed. Ik heb het nog steeds onwijs naar m'n zin in m'n gastgezin, ze zijn echt fantastisch en het voelt echt als een thuis. Ik heb nu al het gevoel dat als ik in juni naar huis ga ik een ander thuis moet achterlaten. Gelukkig heb ik nog ruim 6,5 maand om er hier van te genieten.

Laatste maand is er weer veel gebeurd. Ik zal bij het begin beginnen. 31 oktober was het Halloween. Mijn eerste! Op school liepen er al superveel mensen verkleed rond. Ik had maar besloten om dat niet te doen. Na school ben ik naar huis gegaan wat spulletjes gepakt en me klaargemaakt en toen kwam Haley me ophalen toen zijn we naar het huis van Hannah gegaan waar Samantha ook al was. Toen lekker met z'n 4en pizza gegeten en toen opgetut. We hadden besloten om als Ninja's te gaan. dus helemaal in het zwart en dan wat zwarte make up. Helaas ging het niet helemaal goed dus uiteindelijk was het meer een combinatie van Ninja met een Boef maargoed. Toen uiteindelijk allemaal kussenslopen gepakt( daar ging het snoep in) en toen in de auto gestapt om naar de beste buurt te gaan. Onderweg hadden we nog onze vriend Nick opgehaald en toen was het naar de deuren lopen. Veel mensen vroegen wel of we niet te oud waren maar hé voor Trick or treat ben je nooit te oud. Je loopt dus naar een deur roept Trick or Treat en mensen geven je een handje snoep. Aan het eind van de auto hadden we 3 kwart kussensloop vol.

Voor de rest is er niet heel veel bijzonders gebeurd. Heb elk weekend wel met de meiden beetje rondgehangen zelfs nog een sleepover gehad in mijn huis. Hele nacht Dance central gespeelt, ijs gegeten en films gekeken. Voor de rest nog een heerlijk diner en avondje in Seattle gehad. Ik begin elke keer meer verliefd te worden op die stad.

We hebben afgelopen weken ook 2 assembly's gehad. 1 voor veteransday en dat gebeurd dan ook heel officieel. We zaten met ongeveer 600 mensen in the common (soort aula waar we altijd lunch hebben) en toen werd het volkslied gebracht en kwamen 6 mensen binnen van de military elk met een vlag van hun afdeling en natuurlijk de amerikaanse vlag en naja hele plechtige ceremonie daarover. Maar die Amerikanen nemen dat wel heel serieus. Het Volk en de nation is echt alles voor ze. de 2e Assembly ging over pesten via het internet en daar kwam het beetje op neer dat elk persoon op internet slechte bedoelingen heeft. Ik vond het beetje overdreven allemaal maargoed zo zijn Amerikanen ook wel, echt overdreven beschermend tegenover hun kinderen.

afgelopen zaterdag ben ik met Hannah en Samantha naar de voedselbank in Sumner geweest om te helpen. Uiteindelijk hebben we zo'n 230 families een thanksgiving maaltijd gegeven. Ikzelf moest broodjes uitdelen aan die mensen en sommige mensen proberen echt veel meer te krijgen dan toegestaan is en het is dan ook echt heel moeilijk om tegen die mensen te zeggen :'Sorry u mag niet zoveel nemen omdat er nog meer families zijn.' terwijl je weet dat ze allemaal niet veel hebben.

Op school zit er nu ook wel een jongen achter me aan. Het is eigenlijk wel echt een giller, die arme jongen is 15 en had een briefje op me tafel tijdens m'n spaanse les achtergelaten met : Eras muy caliente. Wat betekend dat hij me een heel mooi meisje vind. Ik voelde me uiteraard erg gevleid maar ik hoef er verder niks mee maar heb er wel erg hard om gelachen.

Verder ben ik ook erg fan geworden van Starbucks geworden. Lekker na school bij Starbucks zitten met Samantha en lekker koffie drinken daar is toch wel 1 van m'n favoriete bezigheden geworden. Voor mensen die er vaker komen: Salted Caramel Mocha is een echte aanrader.

Deze week is het Thanksgiving naja eigenlijk is dat morgen al. S'ochtends hebben we een ontbijt met Eric's ouders en broer en daarna gaan we naar Heidi's familie en ik heb geen idee hoeveel mensen daar zullen zijn maar volgens mij een heleboel. Ik heb er zin in iniedergeval. Ik zal wel een nieuw blog schrijven na het weekend want er staan hele leuke dingen op het programma komende dagen. Maargoed dat voor de volgende keer ;)

Ik begin wel te merken dat ik aan het begin van m'n heimwee periode sta. Ik wil nog steeds hier blijven en ben er gelukkig nog lang niet klaar voor om naar huis te gaan maar ik begin mensen nu echt wel serieus te missen en de gezelligheid en uitstapjes enz. Je bent hier toch afhankelijk van andere mensen met auto's. Je kan niet zomaar een bus pakken of een trein en lekker in een stad gaan zwerven. Dus ik heb hier ook niet elke dag echt sociaal contact. En dat mis ik wel maargoed dat hoort erbij en dus wordt het over een paar weken gewoon door die zure appel heen bijten.

Ik wens iedereen in Nederland een fijne tijd toe nu de winter er langzaam aankomt. En een hele dikke kus vanuit Amerika. En nog een extra dikke kus voor mijn Oma die vandaag 70 is geworden. Gefeliciteerd Oma!

X

Reacties

Reacties

Harmke

Ha Laura,

Heerlijk om weer een verhaal van je te lezen.
Tegn mij zeiden ze ook dat het rond de 3e á 4e maand even het lastigste moment is. Ik dacht; 'jaaa, dag, dat geldt niet voor mij!'. Wel dus.. Het gaat jou dus ook zeker lukken!!
Geniet van alle leuke dingen, en vooral van Thanksgiving!
Liefs, Harmke

Martine

he laura, leuk weer even wat van je horen!
heb net nog de stofzuiger door je slaapkamer gehaald.
wat blijft het daar toch strak en opgeruimd!! haha
Fijne Thanksgiving en dan op naar de Sint, want die komt over twee nachtjes slapen aan in Stolwijk.
Wie weet heeft tie ook nog wel wat voor jou, die arme man weet natuurlijk niet dat jij in de USA zit!

Groetjes en tot horens maar weer, Martine.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active