lauravanderwolf.reismee.nl

Bijna 6 weekjes verder

hallo iedereen,

Alweer paar weekjes geleden dat ik wat geupdate heb. Het gaat hier allemaal nog steeds goed. Ik had de laatste weken een klein dipje, was erg moe, ik kwam boos en chagerijnig van school en ik begon mensen toch te missen. Gelukkig gaat het nu beter. Ik heb wat meer vrienden gekregen op school en begin nu echt met paar meiden een goede band te krijgen en er wordt weer veel gelachen op school.Natuurlijk mis ik m'n familie en vrienden maar ik ben hier echt op m'n plek op dit moment. Ik begin toch al wel te merken dat ik meer zelfvertrouwen krijg in mijn eigen kunnen en dat ik mezelf ook beter leer kennen.

Vorige week vrijdag (14 september) zijn we met het gezin naar de Puyallup fair geweest. Dat is zeg maar 'De Fair' van de state. Mensen van overal komen daarnaar toe. Het duurt 3 weken lang en is echt supergroot. We hebben daar 4 uur lang rondgelopen en niet eens alles gezien. Op zo'n fair kun je van alles doen. Je hebt van allerlei soorten kraampjes van boeken tot jacuzzie's tot tractors maar ook hele stallen vol met koeien, varkens,paarden, konijnen en cavia's. Je kan van alles bekijken en zien. Daarnaast zijn er ook nog allerlei attracties en eetkraampjes. Heb daar ook mijn eerste gecarmaliseerde appel op, Dat is een appel met een dikke karamel laag en daarop Reeves( m&m's met peanutbutter vulling). Het was een hele leuke ervaring en heb er een goede tijd gehad.

Op school gaat het verder ook wel goed. Ik merk wel dat t gemiddelde niveau niet bepaald hoog is aangezien er bijvoorbeelbeeld deze vragen zijn gesteld : 'Zijn er auto's in Nederland?' 'Waar ligt Hong Kong?' en 'Is Afro Amerikaan een taal?' Er gaat geen dag voorbij dat ik niet een wenkbrauw optrek en me afvraag waar het heengaat met de jeugd van tegenwoordig. Voor de rest zijn al m'n lessen best leuk en zijn er veel discussies over de verschillen. Sommige dingen qua cultuur verschillen frustreren me soms wel omdat Amerikanen gewoon heel egocentrisch zijn en dat ook gewoon zeggen over hunzelf en ik heb soms wel het gevoel van hé er is meer dan alleen Amerika maargoed die frustratie levert soms goede discussies op en ze zijn blij dat ik mezelf iniedergeval goed durf te uiten.

Verder heb ik nu dus ook elke dag aerobics en dat is dus best een behoorlijke work out. Er wordt van ons behoorlijk wat verwacht en we doen elke dag warming up en daarna push ups, sit ups en abs. Echt van alles. Ik merk na 1,5 week dat ik al wel leniger begin te worden en dat t echt goed voor me is dus ben er erg blij mee.

Donderdag zit ik alweer 6 weken in Amerika. Tijd vliegt voorbij. Ik merk dat me engels al beter wordt. Nog steeds kan ik me niet altijd even goed duidelijk maken en maak ik foutjes maar ik merk dat ik al wel met sprongen vooruit ga. Ik denk nog steeds in het Nederlands maar merk wel dat het soms toch wel af en toe een engelse gedachte voorbij vliegt. Ik zie het als een vooruitgang.Volgende week gaat een leuke week worden want dan is het Spiritweek en dan ga je elke dag verkleed naar school. Dit jaar zijn de thema's :

maandag : Olympics day; dinsdag : College day ; woensdag : Hero day; donderdag : Toga day; Friday : Panther pride (color wars)

en dan vrijdagavond de Homecoming game en zaterdag avond Homecoming dance. Ik ga gewoon met vrienden dus geen date en t beloofd een leuke week te gaan worden.Ik kijk er in iedergeval naar uit.

Ik zal binnekort weer een update geven. Ik hoop dat alles allemaal goed gaat in Nederland en vindt t nog steeds heel leuk dat iedereen mijn blog leest.

Dikke kus vanuit Amerika

Reacties

Reacties

Carina Kastelein

Super dat je ons zo meeneemt in je verhaal met het schrijven van je blogs. We blijven je volgen en aan je denken! Dikke knuffel van ons allemaal en maak er komende week een leuke week van met al die verkleedpartijtjes, we zijn benieuwd naar de foto's ;)

Ria Klooster

heey Laura!
ik blijf via Rian wel zo ongeveer op de hoogte hoe het je vergaat, maar Tanja was achter de computer weggelopen en had jouw blog aan laten staan. Ik heb dus even genoten van je verhalen! ik zag je echt even zitten met je opgetrokken wenkbrauwen om alle 'domme'vragen die je medestudenten vroegen. wel grappig dat je eerts naar Amerika moet gaan om te constateren dat wij in Nld eigenlijk erg intelectueel zijn. zo te lezen wordt er flink aan Lautje gewerkt en getrokken(geestelijk en lichamelijk) , wordt er een beroep gedaan op je zelfstandigheid, het luisteren naar je eigen lijf, geduld wordt getest etc. straks kom je net zo zachtmoedig als Mozes terug :-).
Klinkt als een geslaagde test na ongeveer 6 weken!
Ik zeg: blijf en bidt om inzichten op alle gebied! hug!

Carla Zwijnenburg

Hoi Laura,

Leuk om weer te lezen hoe het met je gaat daar en wat fijn dat je je plekje begint te vinden.
Elke dag sporten..... de mannen hier zullen straks jaloers zijn op je buikspieren haha.
volgende week veel plezier met spiritweek en we lezen wel weel hoe dat was.

knuffel!

Herman

Hoi Laura,

Sounds nice! En als je, zoals Ria zegt, straks als Mozes terug komt ben ik wel heel benieuwd waar jij ons heen gaat leiden! :-)

Groetjes,

Herman

mirjam van den berg

Lieve Laura,
Fijn dat je je draai een beetje gevonden hebt en dat je ook al wat " vrienden" hebt, dat is toch wel belangrijk.
Ook de dingen die je allemaal beleefd is wel uniek, en als ik het zo lees zijn de Amerikanen wel een beetje apart, maar ja wij zijn dan ook wel nuchtere hollanders.

Even een wat anders, Roby gaat rond 12 november voor ruim 4 maanden in Oostenrijk werken in een restaurant, gaaf he, jullie zoeken het wel over de grenzen.

Laura geniet van alles
Xxx Pieter Mirjam Roby Dave en Merel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active