lauravanderwolf.reismee.nl

Goede tijden, Slechte tijden

hallo iedereen,

Elke keer als ik een blog schrijf probeer ik de positiviteit erin te houden. Vandaag had ik helaas een moeilijke en zware dag en ik wil dat ook graag met jullie delen.

Ik merk nu dat ik mezelf hier heel erg tegenkom. Dat ik nu uit m'n comfort zone moet komen en moet bikkelen om vrienden te krijgen, om betrokken te raken met dingen en dat ik m'n trots moet laten zakken en me open moet stellen voor mensen en dingen die ik normaal zou ontwijken.

Ik heb hier veel tijd om te denken en ik denk ook veel na over m'n leven, over de toekomst en het verleden. met alle fouten die ik heb gemaakt. Ik zie dit jaar echt als een kans om mezelf te leren kennen en om sterkter te worden op weg naar volwassenheid. In dat proces moet je jezelf gewoon tegenkomen en dat gebeurd dus ook behoorlijk. Maar ik geloof dat in de moeilijke periodes waarin je moet vechten voor je geluk en de dingen waarin je gelooft je alleen maar sterker wordt. Ik zie dat bijvoorbeeld nu in m'n moeder, in deze tijd hoe ze elke dag trouw me vader bezoekt en er voor hem is en het gezin draaiende houdt. Ik heb altijd gehoopt en gelooft dat ze sterk was maar ik zie nu pas hoe sterk ze echt is en ik ben zo ongelofelijk trots op haar.

Je droom leven is niet altijd even makkelijk en leuk. Dat merk ik nu wel. Ik heb heel wat dingen onderschat en elke dag is een strijd met mezelf. Soms is er de eenzaamheid, Soms het gemis en vaak de angst en onzekerheid.

Ik heb me eigenlijk al mijn hele leven anders gevoelt. Soms op een positieve manier en soms op een negatieve manier. Nu moesten we van de week een essay schrijven over waar je in gelooft, en dan heb ik het niet over religie maar over normen en waarden en levens lessen. Ik wil graag het laatste gedeelte van mijn essay met jullie delen.

I believe in being different but also the same. We are all unique and we are all different yet we all have something and in that way we are all the same. Now I’m here in The United States of America. I am 16113 miles away from home and I’m feeling different again. A different language, a different culture and different people. I am different but deep in my heart I know I am just the same. I am also a human being with feelings, with hurt, with happiness and with fear. I believe in being different but also in the same.

Ik weet dat heel dit verhaal behoorlijk depressief klinkt. En het is echt niet zo erg als het lijkt. Ik geniet hier nog steeds volop maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet af en toe verlang naar een knuffel van me vrienden en familie en weer even terug te keren in mijn comfort zone.

Morgen begint Spiritweek en we beginnen met dag 1 Olympics day en ik ga verkleed als een 'Dutch fan' dus ik ga m'n oranje shirt met trots dragen want tenslotte

' If you ain't Dutch, you ain't much'

Hele dikke kus vanuit Amerika

Reacties

Reacties

Tommie Joziasse

Woow Laura!,
Je weet het echt heel mooi te verwoorden!
Echt heel knap!
Als mede-exchange student snap ik het helemaal!
Sterkte & succes meid!
You/we can do it =P

Janneke de Groot

Lieve Laura,
Met veel plezier lees ik jouw weblog. Je schrijft op een heel boeiende manier! Dat je af en toe naar je familie en vrienden verlangt is heel begrijpelijk en zeker nu. Ik mis jouw vrolijke zwaai in de vroege ochtend ook een beetje (lekker belangrijk zul je wel denken).
Probeer toch te genieten van deze tijd. Ik blijf je volgen.
Hartelijke groeten van Janneke

Thamara

Heey meis,
Leuk dat je weer wat op je blog hebt gezet,
Ik vind het fijn om je blog te lezen.
Ik wens je heel veel plezier en ook sterkte in moeilijke tijden.
Geniet maar lekker van spiritweek!
Het is soms goed even jezelf tegen te komen dat had ik ook
Het komt allemaal weer goed.

Xxx

Carina

Lieve Laura, wat bijzonder dat je je belevingen en je gevoel zo mooi kunt opschrijven en dat je dat met ons allemaal wil delen. Weet dat je in onze gedachten en gebeden bent. En gaaf om te lezen dat je zo trots bent op je moeder. Je bent een kanjer, je gaat het redden daar in Amerika, dikke knuffel!

Martine

Hoi laura,
Knap hoe je je verwoord meid!
En nog steeds super knap hoe je je erdoor heen slaat en toch geniet van alle leuke en mooie momenten.
En hoe je beschrijft dat je zo trots bent op je ma.....ik kreeg tranen in mijn ogen want je hebt helemaal gelijk!!
meid, hou je taai in moeilijke momenten en geniet van al het goede!
Heel veel liefs, martine
P.S. hoe is je stampot zure kool bevallen daar in Amerika?

Dorieke

Lieve Betty.

Geweldig hoe je alles opschrijft en omschrijft, ik vind het zo knap dat je dit avontuur aangaat.
Ik zou je graag een knuffel willen geven, een hele dikke knuffel want als iemand die verdiend ben jij het wel!

Kop op lievie, zing vandaag de hele dag het wilhelmus!
Wij denken hier ook steeds aan je.
Snel skypie plegen.

Liefs Gerrit.

Jolanda

Heeej, wat een mooi verhaal zeg. Vind het gaaf om te zien hoe eerlijk je bent in je verhaal. Knap van je dat je dit wil delen met ons. Meid heel veel wijsheid, geluk en plezier daar. Ik zal je missen op de Youthalpha!! Liefs Jolanda

Herman

Op het gevaar af goedkoop en te simpel te reageren schrijf ik 't toch ff om je een hart onder de riem te steken. Een topsporter zal in zijn training door z'n pijngrens moeten gaan. Jij hebt gekozen voor topsport, daar hoort even pijn bij. Vergeet dan niet dat je een Oranje Topsporter bent ;-)! Groetjes, Herman

Gerlien

Hou vol, Laura! Fijn dat je ook kan genieten. Super lief dat je dit compliment aan je moeder geeft, het zal haar zeker goed doen.
Hartelijke groet, Gerlien

Lotte

Snap helemaal wat je bedoelt Lau!
Echt super goed gezegt :)
Iedereen heeft een keer in zijn leven een diepte puntje en misschien is dit wel de jouwe/onze!
maar we houden het vol tot aan het eind :)
Girl Power, hihi!
xoxo

annekee

ook ik als mede exchangers weet precies waar je het over hebt met je comfort zone, gaan allemaal door dezelfde gevoelens heen denk ik! Mooi geschreven x

Carla Goudkuil

Hoi Laura,
Wat een prachtige verhalen schrijf je! Een talent dat je van je vader hebt geërfd? We vinden het hier leuk om je verhalen te volgen en te lezen hoe het je daar vergaat. Ik kan mij helemaal voorstellen dat je bekaf bent van alle nieuwe indrukken en dingen die op je pad komen/ van je gevraagd worden. Maar zo te lezen doe je het hartstikke goed en red je het wel daar. We kijken uit naar je volgende stukje. Hartelijke groeten, Juliët, Merel, Wilco en Carla

Martine

Hee mop! Pff je klinkt al heel volwassen zo hoor....potdikkeme, je groeit snel op zo want je zit er toch soort alleen. Blijf volhouden daar en wees niet bang, because you're never alone! :)
Heel veel liefs en een dikke knuffel

Mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active